Na hrvaški arhitekturni sceni je prisoten že več kot 35 let in je dobro seznanjen z vsemi novostmi v gradnji. Prvi v nizu velikih projektov je bil Hotel Esplanade, je pa Rusan z ekipo za objekt Lumenart v Puli osvojil tudi Wienerberger Brick Award.
Na hrvaški arhitekturni sceni je prisoten že več kot 35 let in je dobro seznanjen z vsemi novostmi v gradnji. Prvi v nizu velikih projektov je bil Hotel Esplanade, je pa Rusan z ekipo za objekt Lumenart v Puli osvojil tudi Wienerberger Brick Award.
Hrvaški arhitekt Andrija Rusan je v sodelovanju s sodelavci Marijanom Mirkovićem in Ljerko Kabelko prejel posebno nagrado Wienerberger Brick Award za projekt poslovne stavbe Lumenart v Puli. Rusan je pri stavbi sodeloval z oblikovalcem razsvetljave Dean Ski.
Kako bi opisali sodobno hrvaško arhitekturo s pozicije zbranih izkušenj?
Kakovost hrvaške arhitekture se je začela opazno dvigovati v zadnjih 20 letih. To je povezano s projektom stanovanjske gradnje, ki ga financira država. Projekti so postali bolj vidni v naših medijih in na mednarodni ravni. Ta napredek se nadaljuje še danes. Tisti, ki se pravkar seznani s stanjem naše arhitekture, je še vedno prijetno presenečen. "Tam nekje na koncu Evrope" je še vedno dežela zanimive sodobne arhitekture!
Koliko ima sodobna hrvaška arhitektura elementa tradicije?
Osebno menim, da dovolj, ampak bi ga bilo lahko tudi več. V tridesetih letih prejšnjega stoletja so bila najzanimivejša in najboljša dela tista z prepoznavnim izrazom mednarodno pomembne moderne arhitekture in elementov tradicije. Ne s ponavljanjem ali sprejemom, ampak z ustvarjalno nadgradnjo.
Koliko vlagateljev je odprtih za sodobnejše ali nepričakovane arhitekturne rešitve? Kakšna je realnost današnje hrvaške arhitekture?
Vedno več je vlagateljev, ki vidijo vrednost sodobne arhitekture, ki so pripravljeni biti moderni in s svojimi arhitekti raziskovati nove priložnosti. Kakovost današnje hrvaške arhitekture si prizadeva za prepoznavnost, osebno identiteto, izpolnitev prostorskih zahtev, izboljšanje podobe družbe...
Kako bi ocenili vlogo opeke kot zelenega gradbenega materiala v današnjem pristopu gradnje?
Opeka je večni material. Lahko bi pričakovali, da o njej ni nič novega za povedati, vendar nenehno vidimo nove dosežke. Ne glede na kulturo določenega prostora in način ustvarjanja opeke, kaj se uporablja in kaj se doseže, je opeka material, ki je lahko v svojem izražanju vedno sodoben in inovativen. Opeka je naravni material in tako zagotavlja zdrav in "zelen" pristop k gradnji.
Kaj je profesionalno za vas opeka kot material?
Najprej, sredstvo, s katerimi spoznam svoje konstrukcije, in še pomembneje, sredstvo, s katerimi poskušam opredeliti videz, ozračje mojih projektov. Opeka je material, s katerim se lahko doseže zelo veliko. Obstaja več projektov, kjer se vidijo moja prizadevanja uporabe opeke.
Koliko naročnikov se zaveda novega načina energetske učinkovitosti v gradbeništvu, ali ga zahtevajo?
Mislim, da zavest ni dosegla zadovoljive ravni. Še vedno je to v domeni, upam si reči, nekega naprednega razmišljanja in ne osnove v gradnji. Toda stvari se premikajo, postalo je jasno, da se moramo s tem ukvarjati. Prav tako se moramo zavedati, da tega ne počnemo samo zato, ker s tem olajšamo svoje življenje pač pa tudi naravo, okolje.
Kako vidite glineni material v prihodnosti arhitekture?
Opečni materiali se uporabljajo že tisočletja in ne vidim razloga, da bi se to kdaj ustavilo. Človek se vse bolj zaveda pomena narave, ohranjanja okolja, uporaba opečnega materiala pa je idealna v boju za preživetje našega planeta in naravnosti našega življenja.
Naše novice prinašajo najpomembnejše informacije iz podjetja Wienerberger. Preprosto se prijavite in vse informacije boste prejemali direktno na vaš elektronski naslov.